torsdag 31. desember 2020

Nyttårsforsett? Ehh..

 Nyttårsaften. Jeg er nå så tyngre enn jeg noen gang har vært før, inkludert da jeg var høygravid. Vekta i dag morges sa 122,5kg. Det gir meg en bmi rett over 42.


Og vet du... Det plager meg veldig lite. 

Ok, det irriterer meg at klærne mine blir for små, men sånn bortsett fra det..? Nei. Og jeg har faktisk bedre selvbilde nå enn da jeg veide 20kg mindre, simpelten fordi jeg ikke bryr meg for tiden. Kroppen er... Irrelevant.


Det som virkelig plager meg, det er plantar fascitten jeg har i høyre hæl. Den gjør at jeg halter om jeg går litt for mye (mye=mer enn nesten ingenting). Og det er skikkelig ubehagelig. Foreløpig gjør jeg ingenting annet enn å tøye, når jeg husker det. Har hørt at trykkbølgebehandling kan hjelpe, men da vil jeg også i perioder ha MER problemer med å gå enn jeg har nå. Og jeg har to unger å ta meg av, så det går bare ikke.


En eller annen gang i 2021 skal jeg komme meg til fysioterapeut, men jeg prøver å ikke ha for mange prosjekter om gangen. Høsten 2020 har jeg både satt i gang ganske omfattende tannlegebehandling og vært hos optiker. Og fått satt første dose (av 3) med hpv-vaksinen. Både tannbehandlinga og vaksineringa fortsetter ut i 2021. Så vi får se.. Kan jo være heldig at det går over av segselv også.


I løpet av 2021 har jeg lyst til å gå litt ned i vekt igjen. Først og fremst for å slippe å måtte kjøpe så mye nye klær. Men jeg stresser ikke så veldig med det. Det kommer når det kommer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentaren din blir publisert så snart den har blitt godkjent. (Denne manuelle godkjenningsprosessen er for å unngå at bloggen blir oversvømmet med spam.)