torsdag 15. oktober 2015

"... så nå kan jeg slutte."

"Nå er jeg frisk, så nå trenger jeg ikke behandling mer." Hvor mange har ikke sagt eller gjort noe lignende? Enda man vet hvor dumt det er. Nå har jeg gjort det også.

Jeg hadde ikke hatt vondt i leggen på flere uker, og det var mindre og mindre motiverende å gå til fysioterapeuten. Så vi avtalte at jeg kunne slutte, men hvis jeg trengte det så kunne jeg komme tilbake innen et par måneder.

Under to uker senere, og beinet mitt er nesten like vondt som det var da vi startet med behandlingen for over to måneder siden. Jeg har ikke gjort tøyeøvelsene mine heller, og har bare meg selv å takke.

I gruppetimen i dag måtte jeg la være å jogge/løpe intervaller, fordi beinet var skikkelig ubehagelig. Jeg gikk de første to intervallene, men måtte stoppe med det også og ble bare stående å tøye. Det er veldig uvant at kroppen/musklene stanser meg før kondisjonen gjør det.

Siden da har jeg tøyd det mye, primært når musklene allerede er varme. Jeg HÅPER at et intensivt tøye-regime vil være nok, og at jeg ikke trenger å begynne hos fysioterapeut igjen. Hvis jeg ikke er vesentlig bedre i løpet av en ukes tid, så må jeg nok krype til korset og begynne med behandling igjen.

Noe helt annet: Jeg har blitt mykere og sterkere i ryggen. Nå kan jeg nesten ta på tærne mine, selv med strake knær. Det har jeg ALDRI klart før. Hurra! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentaren din blir publisert så snart den har blitt godkjent. (Denne manuelle godkjenningsprosessen er for å unngå at bloggen blir oversvømmet med spam.)