søndag 4. august 2013

Tur med mannen min

I dag gikk jeg og mannen min tur.

Han har slitt med prolaps og tilhørende nervesmerter i beinet siden i vinter, men holder sakte på å bli bedre. Tidligere var bare det å gå til postkassen helt uaktuelt. I dag gikk vi ca 4,7km. Det er fremgang, det!

Vi gikk i et bedagelig tempo med maaange pauser, noe annet var ikke mulig med smertene hans. Så av de to timene vi brukte på turen var kanskje bare en time faktisk bevegelse. Men likevel er dette et veldig stort steg i riktig retning.

Jeg tracket bevegelsene våre med en app som heter RunKeeper. Den er veldig bra. Forteller deg hvor langt du har gått, gjennomsnittshastighet, kart over ruta og mye mer. Den påstår at jeg har forbrent 450 kalorier på turen. (Jeg mistenker at softisen vi spiste på en av de siste stoppene våre veier litt opp for det... :P )

Det var en fin tur. Sol og varmt nok, men akkurat nok vind til å gjøre det tålelig. Litt for mye mygg og fluer og klegg, men så lenge vi holdt oss i bevegelse så merket vi ikke stort til dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentaren din blir publisert så snart den har blitt godkjent. (Denne manuelle godkjenningsprosessen er for å unngå at bloggen blir oversvømmet med spam.)