søndag 30. juni 2013

Måling og veiing

For å kunne bevistgjøre megselv på hvordan kroppen min endrer seg så har jeg nå tatt mål av meg selv. Det kan virke veldig selvutleverende å publisere dem her, men for å være ærlig: Ingen av de som leser denne bloggen er så kritiske mot meg som det jeg er mot meg selv. Dermed er det ingen grunn til å ikke publisere dem. Dessuten er bloggen et praktisk sted å oppbevare dem, så de ikke forsvinner.

I dag morren da jeg veide meg viste vekta 111kg. For en ukes tid siden viste den 114. Helgen som var, var jeg med på å arrangere Arcon, norges største spillfestival. Det besto av mye løping i lange ganger, lite tid til mat og lite søvn. Når man bruker mer energi enn man tar inn, så går man ned i vekt. Nå er ikke akkurat slik jeg gjorde det en fremgangsmåte jeg vil anbefale, ei heller var det noe jeg gikk inn for. Men det var en grei bieffekt.

En måned tidligere var vekta på 110,5. Dette beviser at vekta mi svinger en del, og at 3-4 kg ikke er noe å rope hurra over. Derfor er kanskje mål bedre å forholde seg til. Nå gjorde jeg disse målene i dag selv, så de er kanskje ikke helt presise.

For litt over 1,5 år siden (6. januar 2012) hjalp en venninne (den tidligere nevnte Veronica) meg å ta mål av meg. (Takk, Gmail, for at du har uendelig lagringskapasitet og en fin søkefunksjon.) Den gang var målene som følger:
Midje: 104,5 cm
Hofter/rumpe: 136,5 cm
Bryst (med BH): 113 cm


Mine nåværende mål:
Midje: Ca 105cm.
Hofter/rumpe: 130cm.
Bryst (uten BH): 111cm.
Overarm: 43cm.

Jeg ser altså at midje- og brystmål har forblidt omtrent det samme, mens jeg har blitt 6,5cm smalere over rumpa. Med mindre jeg har målt feil, som jo er fullt mulig... Men 6 cm er MYE feil, i så fall. Jeg velger heller å tro at alle knebøyene jeg har tatt det siste året har hatt effekt, og at jeg kanskje har gått ned noen kilo i vekt. Det er trivligere slik. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentaren din blir publisert så snart den har blitt godkjent. (Denne manuelle godkjenningsprosessen er for å unngå at bloggen blir oversvømmet med spam.)