tirsdag 16. oktober 2012

Kjerne"musklatur" sier du? Hvilken musklatur?

Jeg kunne brukt et helt blog-innlegg på å forklare, unnskylde og forsvare hvorfor jeg ikke har trent på over en uke. Men det skal jeg ikke gjøre. Jeg føler jeg bruker alt for mye tid på å unnskylde meg for det ovenfor meg selv. Jeg vil ikke gjøre det til dere også. Jeg skal ta et valg, trene eller ikke trene, og så stå for det. Jeg skal trene det jeg har lyst og ork til, og så gi meg når jeg har fått nok, og ikke unnskylde meg med at det er for lite, for kort eller for sjelden. Ikke noe "second guessing", ikke noen unnskyldninger. Det er i hvertfall målet.

Så nei, jeg har ikke trent på en uke. Men jeg trente i dag. Det ble ikke en så lang treningsøkt, men... Jeg har trent så mye jeg orket, og er stolt over at jeg dro. Da jeg gikk ut fra jobb en stund etter halv seks følte jeg meg nemlig ikke særlig klar for det. Jeg prøvde også noe nytt i dag, på treningssenteret: Shape.

Shape er (vanligvis) en time på 30min og fokuserer på kjernemusklatur ("core"). Av og til har de lengre timer som generelt fokuserer på å bygge muskler (ikke bare bygge utholdenhet, som Power jo gjør).  Jeg fikk selvsagt ikke til alt i denne timen heller, men det jeg fikk til var absolutt tungt nok. Da timen var ferdig priset jeg meg lykkelig over at den bare varte i 30 minutter, for magemusklene mine føltes som om noen hadde krøllet dem sammen og ikke rettet dem ut igjen. Når jeg tenker meg om, så var det vel nøyaktig det en del av øvelsene gikk ut på, så det var vel ikke så rart at det føltes slik.

Etterpå takket jeg instruktøren for timen, og fortalte at timen hadde vært "veldig bra, på en jævlig måte". Presiserte etterpå at dette altså var et kompliment, fordi jeg innså at det kanskje ikke var så åpenbart.... Men det var altså et kompliment.

Etter styketimen jobbet jeg med tunge vekter på få repetisjoner, på noen av stykemaskinene nede. Fokuserte på overkroppen denne gangen. Jeg merker at jeg trenger denne typen styrke-timer (og alt annet som er stykre-relatert), for jeg er latterlig svak over alt. Kjernemusklaturen inkludert.

Har ikke tøyd ut, så blir spennende å se hvor forferdelig magemusklene mine kjennes i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentaren din blir publisert så snart den har blitt godkjent. (Denne manuelle godkjenningsprosessen er for å unngå at bloggen blir oversvømmet med spam.)