torsdag 20. september 2012

Har gått 3,1km i dag

Dro fra jobb rett før klokka seks i kveld. Siden det uansett var for sent å nå en av matebussene hjem, og hjemreisen da ville tatt meg nesten en time, så bestemte jeg meg like gjerne for å dra på trening.

Jeg tok t-banen til Majorstua, noe som tar rundt tre kvarter. Siden jeg ikke hadde spist siden lunsj gikk jeg til Gates of India, som er en indisk restaurant i Majorstuekrysset. De har god, om enn litt dyr, mat. Resultatet ble at klokka var et par minutter på åtte innen jeg hadde kommet meg til senteret, fått skiftet og var på vei ut i treningssalene. Jeg hadde ikke meldt meg på en gruppetime denne gangen, men hadde bestemt meg for å kjøre en litt hardere økt med elipsemaskinen.

Som sagt så gjort. Jeg holdt på i litt over 20 minutter på elipsemaskinen, som er ny rekord så langt. Jeg gikk 2,4km. Mesteparten av tiden var vinkelen (crossramp? eller hva det nå heter?) på 15 og motstanden på 8. Etter 20 minutter rant svetten og jeg kjente jeg begynte å bli støl i lårene.

Jeg gikk rolig rundt i lokalet noen minutter, og slappet av. Deretter gikk jeg 10minutter på tredemølla. Jeg var temmelig sliten, så holdt hastigheten på 4,5. Prøvde meg på litt joggingn (7,5), men måtte tvinge meg til å klare et halvt minutt og var da så tungpustet etterpå at jeg ikke prøvde det igjen. Er visst ikke frisk nok til det enda. Jeg kom meg bare 700m av gårde, noe jeg syns er temmelig labert, men det er vel bedre enn ingenting. Jeg trøster meg med det.

Elipsemaskinen er samme type maskin som tredemøllen jeg bruker, så kanskje det er mulig motstanden på elipsemaskinen kan sammenlignes med hastigheten på tredemølla? Og at crossramp eller hva det nå er kan sammenlignes med helningen/vinkelen på tredemølla? Kanskje dette ikke stemmer, men det er i hvertfall samme type (design) maskin og samme type display og instillinger. Siden jeg typisk har hastigheten på 4,5-5 på tredemølla, er jeg svært fornøyd med motstand på 8 (på slutten 10) på elipsemaskinen. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentaren din blir publisert så snart den har blitt godkjent. (Denne manuelle godkjenningsprosessen er for å unngå at bloggen blir oversvømmet med spam.)